Smochinele

29APPE1-articleLarge

Smochinul este singurul arbust la care se face referire în Biblie, pe când în alte religii este considerat un arbore sfânt, iar în India un arbore naţional. Despre Budha se spune că a atins iluminarea sub copacul Bodhi, un bătrân smochin, iar în cartea genezei, după căderea în păcat, Adam şi Eva şi-au acoperit goliciunea cu frunze de smochin. Totodată, în Roma antică era considerat un copac sfânt pentru că lupoaica i-ar fi alăptat pe Romulus şi Remus sub un smochin.

În antichitate, fructele smochinului erau foarte apreciate, având o utilizare largă, fie ca fructe proaspete, fie deshidratate, considerate extrem de hrănitoare, cu efecte afrodisiace. Grecii se pare că utilizau latex-ul smochinului pentru prepararea brânzeturilor. Chiar şi în Coran sunt amintite, profetul Mohamed numindu-le fructe coborâte din Paradis.

Recent, un grup de cercetători au descoperit smochini fosilizaţi  în Valea Iordanului dataţi din jurul anilor 9400- 9200 î.Hr. Prin urmare, originea acestui arbust ar fi în Asia Occidentală, Orientul Mijlociu.

Smochinii pot fi de 3 feluri: smochini polenizaţi de viespea Blastophaga, cei de San Pietro (prima recoltă se face fără polenizare, iar a doua necesită polenizare de către viespea Blastophaga) și smochinii dioici — smochini care fac fructe fără polenizare. Unii smochini fac, uneori, 3 recolte pe an şi pot trăi chiar până la vârsta de 80 de ani.

Fructele smochinului sunt clasificate după varietăţi și anotimpuri: smochine albe, smochine regină, smochine negre și de primăvară. Toate smochinele, fie uscate, fie proaspete sunt foarte hrănitoare, iar beneficiile pentru sănătate sunt nenumărate.

Smochinele conţin vitamina A, vitamina B1, vitamina B2, calciu, fier, fosfor, mangan, sodiu, potasiu şi clor. Nu numai că sunt gustoase, dar au şi o serie de avantaje pentru menţinerea sănătăţii. Acestea conţin beta-caroten, polifenoli, flavonoide şi o enzimă numită ficina, care ajută la digestie. Totodată, smochinele sunt o sursă importantă de calciu. Şase smochine conţin la fel de mult calciu cât o jumatate de ceaşcă de lapte degresat. În acelaşi timp, acizii graşi omega-3 şi omega-6 pe care-i regăsim în componenţa smochinelor ajută la reducerea riscului de boli coronariene.

Smochinele sunt un aliment foarte alcalin, prin urmare, ajută şi la reglarea pH-ului corpului.

how-to-make-dried-figs-934934.peg
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: